Cum să te pregătești de Cricova Wine Run în două luni?

16386917_1808437409410006_1652037850231250762_n

În data de 28 ianuarie 2018 va avea loc Cricova Wine Run. Participanții vor trebui să parcurgă 10 km prin beciurile vinicole din Cricova. Merită menționat faptul că acești kilometri nu vor fi dintre cei mai simpli pentru sportivi, îndeosebi după nesfârșitele sărbători de iarnă cu mese copioase, pline de bucate cu conținut ridicat de calorii și băuturi alcoolice.

Pentru a parcurge cu succes traseul Cricova Wine Run la sfârșitul lunii ianuarie, trebuie să începeți pregătirile chiar acum. Veți avea nevoie de aproximativ 2 luni pentru a obține nivelul de pregătire necesar unei curse de 10 kilometri. De asemenea, trebuie să țineți cont că în perioada sărbătorilor de iarnă regimul antrenamentelor poate fi perturbat, însă acesta nu este un motiv să vă dați bătut! Trebuie doar să vă pregătiți.

1475836618_MCuNwe0dDBU

Dacă în timpul sărbătorilor totuși ați decis să faceți o pauză în antrenamente, trebuie să țineți minte că, deși ardoarea și entuziasmul sportiv sunt lăudabile, totuși nu trebuie să forțați organismul prea tare. Mai bine să măriți efortul treptat, pe parcursul mai multor antrenamente.

Cât de mult nu v-ar deranja kilogramele în plus, nu depuneți prea mult efort la antrenamente. Măriți treptat intensitatea acestora, oferindu-i astfel organismului posibilitatea de a se obișnui cu schimbarea regimului și, în scurt timp, veți putea să vă reîntoarceți la ritmul obișnuit.

Nu uitați de recuperare. Suprasolicitarea organismului în prima săptămână după sărbători poate duce la consecințe grave pentru sănătatea Dvs.

Cel mai bine ar fi să consultați medicul, îndeosebi după sărbători. Specialistul vă va examina și va verifica dacă sunteți apt pe deplin de eforturi fizice. În caz contrar, medicul vă poate ajuta să optimizați efortul asupra organismului.

8837

Pregătirea Dvs trebuie să se bazeze pe principiile de bază ale antrenamentelor de alergare:

Începeți antrenamentul cu o mică încălzire. Mergeți la pas într-un tempou moderat, astfel încât să vă ajungă respirație pentru a vorbi.

Continuați cu alergări ușoare timp de 1-2 minute.

Măriți durata alergărilor până la 5 minute pentru fiecare. Apoi continuați până la 10 minute. Dacă simțiți dificultăți de respirație, mergeți la pas.

Începeți de la distanța de 3 kilometri și, spre finele primei săptămâni, încercați să o dublați.

Practicați alte tipuri de activități fizice cel puțin de două ori pe săptămână (cross-training).  Spre exemplu, puteți adăuga la programul Dvs antrenamente de ciclism sau înot. Sau orice alt tip de exerciții care întăresc rezistența fizică, ajută la accelerarea procesului de ardere a caloriilor și previn posibilitatea de traumare. În curând veți simți că ați fost născut pentru a alerga.

nogibogi-9956

Odihniți-vă de 2 ori pe săptămână. Dar odihniți-vă activ. Spre exemplu, în weekend puteți practica stretching-ul, yoga, înotul sau să ieșiți la o plimbare.

Cu o jumătate de oră înainte de antrenament, consumați alimente ușoare sau un batonaș de ciocolată pentru sportivi. După antrenament, abțineți-vă de la mâncare cel puțin 30 de minute. Consumul des de alimente cu conținut sporit de proteine ajută la menținerea nivelului de concentrație al componentelor sanguine și micșorează probabilitatea amețelilor.

Consumați multe lichide: înainte de antrenament, după și în timpul meselor.

Încetați antrenamentele cu o săptămână înainte de cursă. Desigur, astfel veți avea mai puțin timp pentru pregătire după sărbătorile de iarnă. De aceea, vă recomandăm să începeți antrenamentele intensive chiar acum, și să faceți o mică pauză în perioada sărbătorilor de Crăciun.

16252265_1808435656076848_6446062436026700734_o (1)

Și, în ultimul rând, dar nu mai puțin important – primiți plăcere! Nu vă indispuneți din cauza unor kilograme în plus sau lipsei antrenamentelor timp de o săptămână – emoțiile pozitive, primite în perioada sărbătorilor, vă pot motiva să continuați antrenamentele și să reveniți la pregătirea fizică anterioară.

La Cricova Wine Run pot participa toți sportivii amatori și profesioniști care doresc să-și încerce puterile. Pentru a participa la cursă, trebuie să vă înregistrați din prealabil pe site-ul www.cricova.winerun.md.